Reisverslag West Amerika - deel 2

Hier is dan het tweede deel van onze reis naar West Amerika. We begonnen zaterdagochtend in de Bryce Canyon, reden een deel van de route 66, bezochten Los Angelos om uiteindelijk vanaf San Francisco weer terug te vliegen naar Nederland. Geniet van de foto's!

Deel één gemist? Lees die dan hier.

Zaterdag

We stonden vroeg op en wandelden in de ochtendzon een aantal hele mooie kilometers dwars door de Bryce Canyon. Vervolgens reden we door naar Page, een stadje vlakbij Lake Powell. Helaas viel dat een beetje tegen en hebben we er vooral een relaxte middag van gemaakt. We zagen in het stadje dat je ergens leuk kon eten en het rook er 's middags al heel erg lekker. We schoven aan en hebben de malste spareribs ooit gegeten en daarna konden we nog genieten van een cowboyband dat daar aan het spelen was.

Zondag

De wekker stond heel vroeg vandaag, om 4.45 ging de wekker en om 5.30 zaten we in de auto en waren we onderweg naar de Grand Canyon. Maar wat we de dag ervoor ook al geen rekening mee hadden gehouden, het tijdsverschil. We hadden gepland om rond 8 uur aan te komen, maar we stonden er door het tijdsverschil ineens al om 7 uur. Dus het was heerlijk rustig en hadden alle ruimte om rond te kijken en foto's te maken. Daarna reden we door naar Flagstaff, waar we koffie dronken en wat aten. Rond de middag kwamen we aan in Sedona, wat een leuk stadje is dat! Omgeven door bergen en de sfeer was heel erg gezellig. We hadden nog best wat tijd over en besloten om een jeep tour te boeken. Mocht je daar nog eens naar toe gaan, boek zo'n tour! Dat is echt heel gaaf. We gingen anderhalf uur met een chauffeur de bergen in over hele oude wegen en reden naar een mooi uitzichtpunt. Onderweg vertelde de chauffeur van alles over de omgeving, bomen, planten en de bergen. 's Avonds hebben we pizza gegeten bij Pisa Lisa en dat smaakte super!

Maandag

Van Sedona terug naar de route 66, onze eerste stop was in het stadje Williams. Gezellig, maar rustig. We hebben even koffie gedronken en reden toen door. Even stoppen bij Dunkin Donut, dat moesten we ook nog eens proberen! We besloten om niet meer te stoppen Kingman, maar over de historische route 66 te rijden richting Needles. Eenmaal aangekomen in Needles sloegen we achterover van de hitte, zo'n 44°C en er was niets te beleven. We gingen een hapje eten en hebben daarna nog even in het zwembad gelegen.

Dinsdag

De eerste stop vandaag was in het Yoshua Tree Nationaal Park, een hele korte stop, want het was nog steeds ruim 40°C en het park viel nogal tegen. We reden door naar Palm Springs, waar we met de Aerial Tramway naar boven gingen. Dit is een kabelbaan die ons van de woestijn naar de hoogte van Mount San Jacinto brengt. Beneden was het tegen de 40°C, boven was het lekker 26°C. We hebben hier lekker gewandeld. Vervolgens reden we in één keer door naar Los Angelos, maar we sliepen in Anaheim. We zagen direct dat er een Cheesecake Factory vlakbij ons hotel was, dus we hebben onze koffers gedropt en zijn daar een lekker taartje gaan eten! Timo had de White Chocolate & Raspberry en ik ging voor de Oreo & Cookie Cheesecake. Vervolgens even relaxen en zwemmen bij het hotel en 's avonds in Anaheim wat rondgelopen en een heerlijke burger gegeten.

Woensdag

Voordat we op vakantie gingen, hadden we al uitgebreid onderzoek gedaan naar wat we konden doen. Op de snelweg naar Los Angelos stonden we al om drie uur 's middags in de file, dus we dachten, dat gaan wij echt niet zelf rijden. Wij hebben een tour geboekt bij Starline en die tour bracht ons naar alle hoogte punten van Los Angelos. We hebben echt alles gezien wat we wilden zien; Walk of Fame, Rodeo Drive, Farmers Market, Hollywood, Santa Monica, Venice Beach en ook de huizen van Fast & Furious, Hans & Grietje en Ant Man. We aten ook nog super lekkere Churros ergens bij een tentje bij de Walk of Fame. Terug in het hotel waren we helemaal op en hebben we in het hotel gegeten. Dit was geen groot succes dus ik laat geen foto's zien hoor..

Donderdag

Het was een wat rustige dag vandaag, eigenlijk zouden we eerst vandaag nog langs Santa Monica en Venice Beach gaan, maar dat hadden we gisteren al gezien. Dus we sliepen wat uit en vertrokken pas na negen uur. Helaas waren de files nog steeds niet over en duurde het ruim een uur langer voordat we Los Angelos helemaal uit waren. We maakten een tussenstop bij Santa Barbara, waar we over het strand hebben gewandeld. De temperatuur is hier overigens heerlijk, er staat een prettige oceaanwind. Vervolgens hadden we nog steeds één fastfood restaurant nog niet uitgeprobeerd, maar wat erg goed bekend staat; In N Out Burger. Het was ongeveer half twee en méga druk en je hebt keuze uit drie menu's: friet met hamburger, cheeseburger of een salade. Wij gingen allebei voor een dubbele cheeseburger met frietjes. We waren nummer 39 en nummer 16 werd toen net omgeroepen. Maar toch hadden we binnen 10 minuten ons eten, net gemaakt, frietjes net gebakken en echt super lekker! Dus een aanrader mocht je nog eens naar Californië gaan! Vandaar reden we door naar San Simeon, waar we bleven overnachten. Hier was het behoorlijk fris, zwemmen in de oceaan zat er dus helaas niet bij. We hebben daar nog even gewandeld en zijn toen gaan eten bij Restaurant Big Sur.

Vrijdag

En daar zijn we alweer op het laatste deel van de reis! Na een korte ochtendwandeling reden we via Monterey terug naar San Francisco. De Big Sur route was door aardverschuivingen afgesloten, dus we reden binnendoor naar Monterey, waar we de 17-mile drive hebben gereden. Het was wel een beetje bewolkt, dus de foto's zijn misschien wat grijzig, maar het was erg mooi! Vanaf Monterey door naar San Francisco. We wilden onze vakantie goed afsluiten en zijn (nogmaals) wezen eten bij de Cheesecake Factory. We dachten, we doen een keer een voorgerecht en dan delen we wel het toetje. Maar het voorgerecht had bijna een hoofdgerecht voor ons beiden kunnen zijn; Nacho's met kaas en pittige kip. Ik denk wel dat dit de beste nacho's zijn die wij ooit hebben gegeten! Als hoofdgerecht ging ik voor varkenskarbonade en Timo wilde graag nog een laatste hamburger eten. Helaas ging het toetje er echt niet meer in.

Zaterdag

De dag van de terugreis. We vlogen om 14.00 uur en we reden om negen uur weg bij het hotel. We moesten nog de auto inleveren, koffers inleveren, douane door, ontbijten. Maar uiteindelijk ging alles super vlot en zaten we om tien uur al aan koffie met een broodje. De vlucht verliep goed en om half tien (Nederlandse tijd) stonden we te wachten op onze koffers.

Tijdens het typen van deze blogpost komen er weer een heleboel herinneringen naar boven! We hebben een mega gave reis gehad en de tijd is gevlogen. Bedankt TUI, voor het mede mogelijk maken van deze reis!

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

Mien donze (donderdag, 31 augustus 2017 22:44)

ziet er weer geweldig uit Rieke,prachtige foto's wij zien uit naar zondag naar jullie verhalen erbij