Reisverslag West Amerika - deel 1

Wauw, wat was dit een bijzondere reis! Wat hebben we genoten, veel gezien, veel gedaan, heel veel miles gereden, lekker gegeten en nog eens heel lekker gegeten. In dit verslag neem ik je mee in onze eerste week, van San Francisco naar de Bryce Canyon.

Vrijdag

Onze reis begon al op vrijdag, toen we vertrokken richting Amsterdam om te overnachten in het Ibis Hotel.

Zaterdag

Om kwart over vijf in de ochtend ging de wekken en om zes uur namen we de shuttle bus naar Schiphol. Alles verliep heel vlot, het was nog niet druk en om zeven uur zaten we aan ons ontbijt! We vlogen pas om tien uur, dus we hadden ruim de tijd. De reis verliep vlot en ook de douane in Amerika verliep heel soepel. Om ongeveer twaalf uur lokale tijd waren we geland en om twee uur reden we weg in onze huurauto. We hadden een Hyundai Elantra GT.

Na het inchecken in het hotel gingen we meteen op pad! We liepen eerst naar China Town, dan door het Financiel District, langs pier 1 en vervolgens langs alle pieren naar pier 39. Tegen de tijd dat we bij pier 39 waren, begonnen we ons toch wel erg moe te voelen, dus gingen we langzaam terug. Onderweg hadden we geen zin om ook maar ergens moeite voor te nemen, dus ploften we neer bij de Mac. We hebben die nacht heerlijk geslapen!

Zondag

Vandaag hadden we nog een hele dag de tijd om San Francisco te verkennen. We liepen als eerst richting Lombard Street, vervolgens langs Fishermans Wharf richting de Golden Gate Bridge. Onderweg kochten we op een markt super lekkere dumplings. De Golden Gate Bridge liepen we over en in het dorpje een paar km verderop, gingen we met de Ferry terug naar Pier 1. Hierna liepen we terug naar het hotel om even op te frissen. We gingen rond zes uur eten en via Lekker&Simpel had ik gezien dat je goed Mexicaans kon eten bij Papito, dat was dan ook onze bestemming. En het smaakte héél erg goed, een goede aanrader mocht je San Francisco nog eens bezoeken! We zijn op tijd gaan slapen, om de volgende dag weer uitgerust te kunnen beginnen.

Maandag

Het was tijd op San Francisco te verlaten. Vandaag reden we via Modesto naar Sonora. Modesto viel heel erg tegen, dus we waren wat vroeg in Sonora. Na een lekkere lunch (tosti en een burger) zijn we naar Pinecrest gereden, een prachtig meer waar je heel goed kon wandelen, zwemmen, varen en relaxen. Daar hebben we dus fijn gewandeld en genoten van de omgeving. 's Avonds in Sonora gegeten bij Diamond grill, de nummer één op Tripadvisor!  Ik at een lekkere quesadilla met kip en Timo at nogmaals een hamburger, die heel goed smaakte! En vervolgens weer op tijd naar bed, de volgende ochtend wilden we heel vroeg vertrekken.

Dinsdag

Vandaag naar Yosemite, vanwege tijdgebrek Sequoia National Park moeten missen, naar Bakersfield, waar we overnachten. Aangezien het in Amerika ook hoogseizoen is, goed nagedacht waar we wilden wandelen in Yosemite. We kwamen uit bij Hetch Hetchy, je kan hier goed wandelen, maar is niet heel populair. We kwamen rond acht uur aan en het was inderdaad daar heerlijk rustig. We hebben een hike gedaan van ongeveer 8 km, naar de Wapama Falls. Vervolgens nog door het park heen gereden en inderdaad, hoe meer we naar Yosemite Valley reden, hoe drukker het werd.. De uitzichten op de verschillende stopplekken waren prachtig! Helaas zat ons hotel op een niet zo hele leuke plek en hadden we geen zin om een halfuur te rijden voor een leuk eettentje, dus kozen we voor een fastfoodsrestaurant; Carls Junior. Tip: sla deze over ;).

Woensdag

Vandaag hebben we ruim acht uur in de auto gezeten en maakten we een tussenstop bij de Death Valley. Onderweg kwamen we soms kilometers lang niemand tegen en hadden we hele mooie uitzichten. We kwamen uiteindelijk rond half zes 's avonds aan in Las Vegas. Na even snuffelen op internet, zagen we dat je bij Wicked Spoon in het Cosmopolitan Hotel heel goed kon eten van een buffet. En het was een mega succes! We moesten wel drie kwartier wachten, maar het was zeker het wachten waard! Meters en meters aan buffet, heel veel keus, vers bereid en het smaakte heel erg goed! Na het eten hebben we nog wat rondgelopen op de strip en de fonteinshow bij het Bellagio hotel bekeken.

Donderdag

Rond negen uur 's ochtends werden we wakker en we gingen rond tien uur richting Peppermill om te ontbijten. Ergens op een blog (dit kan ik niet meer vinden) stond dit tentje ook als aanrader en wilde ik graag proberen. En niets was minder waar! We waren weer een hele ervaring rijker. Je kon hier de hele dag door alles bestellen van de kaart, van ontbijt tot en met dessert. Wij kwamen rond half elf aan om te ontbijten, maar er waren genoeg mensen (en gezinnen!) al bezig aan hamburgers met friet. Ik ging voor de french toast met fruit en Timo had ei met hash browns, het was een enorme berg eten en ook niet alles ging helemaal op. We liepen weer wat over de strip en daarna terug naar ons hotel. We deden het wat rustig aan en gingen tegen het einde van de middag weer naar de strip om uiteindelijk bij de Cheesecake Factory bij Ceasars Palace te eindigen. Ik nam een mega lekkere salade en Timo een Turkey Sandwich met ook wat salade. Het waren wat lichtere maaltijden, dus we wilden graag een stuk Cheesecake proberen! Timo nam de Red Velvet Cheesecake en ik de Anniversary Cheesecake. Maar dat zijn echt méga stukken, dus we namen allebei nog de helft mee terug voor de volgende dag.

Vrijdag

We reden al vroeg ik de ochtend Las Vegas uit naar onze eerste stop St. George. We hebben hier kort rond gelopen en de St. George Town Square bekeken. Vanaf St. George naar Sand Hollow State Park, dit viel tegen en we waren hier dan ook al weer snel weg. Door naar Zion National Park, we reden perongeluk verkeerd en kwamen uit bij de Kolob Canyons, wat overigens wel heel erg mooi was. We liepen hier een paar kilometer naar een uitzichtpunt. Daarna doorgereden naar het andere deel van het park, maar hier was het heel erg druk, besloten om dus vanuit de auto een route te rijden en af en toe te stoppen voor een paar foto's. Vervolgens reden we door naar de Bryce Canyon, waar we ook vlakbij overnachten. Na onze koffers te hebben gedropt in onze kamer, snel naar het verste punt in Bryce Canyon gereden om daar nog wat te wandelen. We waren net op tijd weer terug voor de regenbui. We hebben 's avonds maar wat broodjes gegeten, het was daar echt niet te betalen en we hadden nog een lekker stokbrood over.

Dat was de eerste week van onze reis! Het tweede deel zal snel volgen :).

Bedankt voor het lezen!

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

Mien Donze (zaterdag, 26 augustus 2017 21:32)

Rieke jullie verslag gelezen en er ook van genoten zulke mooie foto's en wat een eten jullie moeten wel enkele kilo's zijn aangekomen deze reis.
    (maar het was niet te zien hoor grapje) we zien uit naar volgende week.