Een kijkje in mijn keuken #week25

Nog een hele week lekker vrij en daar heb ik dan ook volop van genoten! Veel gewandeld, genoten van het lekkere zonnetje en veel nieuwe dingen in de keuken uitgeprobeerd. Kijk maar mee!

Zondag

De eerste dag na de vakantie weer thuis. Het was daarnaast ook nog Vaderdag, dus naast het uitrusten op visite geweest. Eerst even bij mijn schoonouders en daarna bij mijn zusje waar we met zijn allen hebben gegeten. We aten rijst met kip uit de tajine.

Maandag

De ochtend wakker geworden met het idee dat ik nog een hele week vrij heb, met dit prachtige weer! 's Middags nog even op de fiets naar Zoutelande, even langs bij mijn opa en oma die in de duinen wonen.

Na mijn vakantie in Spanje besloten om ook anders te gaan ontbijten. In Spanje vloog ik vaak na het ontbijt met mijn suikers de lucht in, het was daar allemaal erg zoet. Op een duur yoghurt met granola gaan eten en dat beviel daar goed en ga ik dus hier ook eens proberen! Dus nu bestaat mijn ontbijt uit een stuk fruit met 150 gram kwark/Griekse yoghurt en 45 gram ontbijtgranen of granola.

Voor het avondeten weer eens iets nieuws geprobeerd! Griekse wraps, met gehaktstaaf en zelfgemaakte tzatziki. Het recept komt binnen kort online want het was erg goed gelukt.

Dinsdag

De ochtend weer ontspannen begonnen en aan het begin van de middag vertrokken richting het strand, na een heerlijk broodje smoss (die ik helaas vergeten ben om op de foto te zetten). Het was erg warm en rond half vier weer richting huis. We zijn nog even wezen kijken voor een eventuele nieuwe auto, maar dat komt allemaal wel na de zomer. We weten in ieder geval een beetje wat we willen en welke prijs daarbij hoort! 's Avonds nog even op de fiets naar Veere, op visite bij opa en oma.

Gezien de wat aanhoudende warmte lekker makkelijk gegeten, soep met stokbrood.

Woensdag

De ochtend lekker bezig geweest met mijn blog en veel foto's uitgezocht van de vakantie afgelopen week. Ik verwacht dat het reisverslag deel 1 binnen een week ongeveer klaar is, maar ik wacht nog op wat foto's.

Vandaag het slechte nieuws te horen gekregen dat mijn opa is overleden, maandag waren we al langs geweest om afscheid te nemen, maar toch valt het best wel zwaar.

We aten maaltijdsalade met een biefstukje.

Donderdag

Zoals ook de voorgaande dagen tegelijk opgestaan met Timo, die helaas gewoon moet werken en verder gegaan met uitzoeken van foto's van de vakantie. Daarnaast nog wat recepten uitgeprobeerd, maar niet alles is helemaal gelukt. Tussendoor even naar de markt voor Hollandse aardbeien, maar ik was duidelijk niet de enige. Het was erg druk, maar dan had ik ze ook! Oef en niet voor niets, want ze smaakten echt super goed. 's Avonds hebben we dan ook brood met aardbeien gegeten.

Vrijdag

Op tijd opstaan, even aan mijn blog werken en om 10 uur heb ik afgesproken met een vriendin op terras. Vervolgens nog even bloed laten prikken voor mijn gemiddeldes. 's Avonds wraps met krokante kip gegeten! Het recept voor krokante kip komt eraan.

Zaterdag

Een dagje samen vrij! We wilden graag een eind gaan wandelen en stapten dan ook om half 8 de deur uit en in de auto naar Oostkapelle. Onderweg begon het steeds harder te regenen en zijn we toch maar omgedraaid. 's Middags even naar de stad gewandeld en een beetje rondgekeken. 's Avonds bij mijn zusje gesmuld van pizza's uit de pizzarette.

Volgende week begint rustig met eerst twee vrije dagen, woensdag en donderdag werken. Op donderdagavond rijden we naar Luxemburg voor een lekker weekendje weg!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Deze vind je denk ik ook leuk: